Friday 18 May 2012

Risau Yang Amat..

Assalamualaikum dear blog.

Semalam aku menyaksikan dgn bijik mata sendiri benda yg selalunya kita tengok dalam drama je..

SUAMI PANAS BARAN PUKUL ISTERI YANG TENGAH MENGANDUNG.

Astaghfirullahal'azim..

Mujur aku kesabaran aku tinggi malam tu..si suami tu aku nampak kecik beso kecik beso je..sebagai org yg pernah jaga dia dr kecik, rasenye memang patutpun dia makan buku lima aku, tp masalahnye mak aku plak ade kat tempat kejadian..xdpt la nak luku2 kepala si suami secara 'live'. Mak aku cam biase ar, cara dia,nasihat, nasihat, nasihat..bila si suami menjawab siap mengugut bini dia tu yg buat aku panassss. Tak makannye dia dengan nasihat mak tu..orang darah muda, baru 18 tahun dah disuruh kawen. Panas baran lak tuh. Gila. Lainla kalau Papa yang sound.

Kesian bini dia..mujur ade kitorang..aku & mak paksa si bini tido umah kitorang malam tu walaupun dia keberatan-sbb takut si suami pukul lagi teruk..aku cakap kat dia, kalau dah suami macam tu buat ape nak ikut? macam menyerah diri ke mulut rimau je..dah la mengandung 8 bulan...ce fikir diri sendiri & anak dlm perut..kalau arahan suami boleh membawa ke arah kemudaratan diri sendiri watpe nak ikut? Adehhh..

aku tak tau la perbuatan kitorang ni salah ke tak sebab masuk campur soal rumah tangga dorang..tapi satu benda yg aku pasti, kalau boleh aku nak selamatkan si bini dr jadi mangsa pukul, tampar si suami...sebab..

yang dia kandungkan tu CUCU SAUDARA aku.

p/s: honestly sebagai seorang perempuan, aku xlembut manapun.. cuma aku pantang bila kaum aku dikasari, aku mungkin bleh jadi kaki pukul. masa tu rasenye sifat sabar pun dah hilang ke mana ntah.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment