Sunday 22 July 2012

"Bukan Salah Saya.."

Assalamualaikum...

Hari ni hari kedua puasa...sekarang pukul 12:46 pm..
Agak boring sebab patutnye sekarang waktu Cik Zara ke dapur.
Oleh sebab tak payah masak, hari ni nak buat entri banyak2 ler...boleh?

Untuk entri ni saje mengade nak guna kata ganti nama 'saya'. eheee ;P

Saye terjumpa status update dari facebook Aku Islam yang amat menarik perhatian...



" Sayangilah seseorang kerana Allah. Apabila dia pergi, kita tidak terlalu sedih. Apabila dia dekat, kita cuba jauhi dia. Apabila dia jauh, kita selalu mendoakannya.


Apabila dia dikahwini dengan orang selain kita, kita bahagia untuk dia dan redhai kehendak Allah s.w.t. Sayangilah seseorang kerana Allah. Segala yang baik datang dari Allah. Berserahlah. Segala yang buruk pula pasti punyai pelajaran yang baik buat kita. Bersabarlah. 

Sayangilah seseorang kerana Allah. Pelajarilah dari kesilapan kita yang lalu. Jauhilah sebarang hubungan yang haram. Jangan bawa orang yang kita sayang lebih dekat ke pintu neraka. 

Sayangilah dia kerana Allah dan kita tidak akan berani menyentuh atau memandangnya dengan pandangan yang jahat. Kita sangat menghormatinya. 

Sayangilah seseorang itu kerana Allah.. :) "


Saya lega...sebab saya dah melakukan perkara yang betul selama ni...
Walaupun awak tinggalkan saya...saya bangga.
Kerana saya tak salah di sisi Allah selama kita ber'kawan'..
Saye sayangkan awak, tapi saya juga mahukan redha-Nya.
Saye harap Allah pun bangga dengan hamba-Nya yang lemah ini.


Dan selama kita berkawan, banyak yang saya belajar...
Terutamanya macammana Allah mengatur tentang suatu perkara..
dan bagaimana Dia ingin mengajar kita melaluinya.
Dia mengajar saya tentang kesabaran, kepercayaan, berterus-terang...dan keredhaan.
Alhamdulillah saya amat2 bersyukur kerana kehendakNya yang menemukan dan memisahkan kita.
Kerana hanya dengan pengalaman kita belajar merasai, walaupun perit...


Bukan salah saya untuk tidak menjadi seperti pasangan2 yang lain...
Saya cuma ingin berlaku adil kepada bakal zauj saya.


Saya sayangkan awak kerana Allah.
Mungkin cara saya tak kena pada awak, tapi saya tak mahu menambah dosa yang sedia ada.
Saya doakan awak berbahagia dengan si dia...semoga hubungan kalian kekal hingga ke jinjang pelamin InsyaAllah. :')

No comments:

Post a Comment